duminică, 20 noiembrie 2016

Giorgio Armani, eminenţa cenuşie a modei din Milano


Născut într-un orăşel din apropierea capitalei modei italiene, Giorgio Armani descoperă fascinaţia pentru formele corpului uman la Facultatea de medicină, unde era student. Sora sa, Rosanna, este cea care îl introduce în extravaganta şi uluitoarea lume a designului vestimentar.


Giorgio Armani, un nume sinonim cu moda. Giorgio Armani SPA, o casă de modă din Italia, care vinde în toată lumea produse de lux: haine, ceasuri, bijuterii, pantofi, cosmetice şi interioare pentru case. Printre mărci se numără Armani Collezioni, Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Junior şi Armani Casa.


În anul 2000, revista „Forbes” îl declara pe Giorgio Armani drept cel mai de succes designer vestimentar, cu un venit personal de 135 de milioane de dolari americani în 1999. În 2001, revista îl aşeza la nr. 19, după familia Bulgari, lângă Prada, într-un top al aristocraţilor modei.

Armani s-a născut la 11 iulie 1934, în orăşelul italian Piacenza, situat în apropiere de Milano. Era fiul unui manager naval, în timpuri dificile pentru Italia: Giorgio, dar şi fratele Sergio şi sora Rosanna au simţit din plin efectele catastrofale ale celui de-Al Doilea Război Mondial. Unii dintre prietenii săi au fost ucişi în timpul conflagraţiei, de bombele lansate de Aliaţi. „Eram săraci şi viaţa era grea”, mărturisea Armani mai târziu pentru „Harper’s Bazaar”. „Cinematograful din Milano era o oază, un palat al visurilor, filmele rămăseseră atât de strălucitoare. M-am îndrăgostit de frumuseţea idealizată a starurilor de la Hollywood”.

La începuturi, asistent de fotograf şi designer de vitrine

Încă de la o vârstă fragedă, Giorgio descoperă interesul pentru anatomie făcând „păpuşi din noroi cu boabe de cafea ascunse înăuntru”, aşa cum a explicat pentru ziarul „The Guardian”. Fascinaţia pentru corpul omenesc a fost potenţată de cei doi ani de studii de medicină urmaţi la Universitatea din Piacenza. Stagiul militar obligatoriu îi întrerupe studiile de medicină, pentru ca imediat după aceea tânărul să prindă gustul modei. „Eram în serviciul militar şi am avut 20 de zile de permisie pe care mi le-am petrecut la Milano”, a povestit el pentru revista „Time”. Prin intermediul unui prieten şi-a găsit puţin mai târziu o slujbă într-un butic: „Am început ca asistent de fotograf şi designer de vitrine”. Buticul se numea „La Rinascente”, iar Armanii a lucrat acolo între 1954 şi 1960. Sora sa ma tânără, Rosanna Armani, care lucra ca model, a fost cea care l-a introdus în cercul modei milaneze. În 1964, înarmat cu ştiinţa croielii hainelor şi a designului, Giorgio a lucrat pentru Nino Cerutti, într-o companie care producea haine pentru bărbaţi – Hitman. CV-ul lui Armani a căpătat consistenţă după stagiul de lucru pentru Cerutti, timp de nouă ani. Alţi cinci i-a muncit pentru Emanuel Ungaro.

Armani, prea revoluţionar pentru epoca sa


Giorgio Armani recunoştea într-un interviu că moda britanică a fost constant o sursă de inspiraţie pentru el: „Când lucram pentru La Rinascente, mergeam adesea în călătorie la Londra pentru a studia influenţele, a vedea magazinele, a învăţa. Îmi amintesc că am văzut nişte cardiganuri galbene într-un mic butic şi le-am adus la La Rinascente şi toată lumea a crezut că mi-am pierdut minţile. Cardiganul galben era purtat doar de ducele de Windsor, nu era ceva ce putea fi îmbăcat de oricine. Întreaga idee a acestor haine era atât de elitistă, atât de englezească”.

În 1970, încurajat de prietenul său Sergio Galeotti îşi începe cariera de free lancer în branşă. Armani şi Galeotti au devenit parteneri de afaceri în iulie 1975, când au fondat compania Giorgio Armani SPA. Prima colecţie pentru bărbaţi a fost lansată în acel an, iar cea pentru femei un an mai târziu. Aceasta din urmă a fost rău primită de public. Hainele sale erau revoluţionare la acea vreme, introduceau o croială naturală şi o subtilă paletă de culori cu care publicul nu era obişnuit.

„Viziunea mea era clară. Credeam în debarasarea de hainele artificiale şi în culorile neutre”, mărturisea el publicaţiei „Woman’s Wear Daily” (WWD).

Curând, Armani devine un simbol al eleganţei. Parteneriatul cu Galeotti a continuat până la moartea acestuia din urmă, în 1985. În 1981 este lansată linia sport numită Emporio Armani şi apoi Armani Jeans. În 1987, Armani creeză linia destinată femeilor obişnuite – Mani.

Richard Gere, purtând costume Armani în „American Gigolo”


Chiar dacă era foarte cunoscut în Europa, Armani a ajuns celebru în America abia în anii 1980. Unul dintre cei care l-au ajutat în acest sens a fost Richard Gere, care i-a popularizat din plin creaţiile vestimenare în pelicula „American Gigolo” şi a crescut în acest fel interesul americanilor pentru designerul italian.

Primul mare succes vine în 1996, odată cu apariţia apei de toaletă pentru bărbaţi – Acqua di Gio. A fost urmată de Armani Mania (2002), Sensi (2002) şi Black Code, cunoscută astăzi şi ca Armani Code pentru bărbaţi (2004). Astăzi, Armani deţine peste 2.000 de magazine în toată lumea, cu vânzări de peste un miliard de dolari.

Designerul mărturisea că spiritul său creativ s-a născut din gândul de a îmbrăca femeile în costume masculine. Această soluţie a dat naştere unui nou tip de eleganţă, simplă şi moderată. Armani foloseşte pentru aceasta cele mai scumpe materiale în combinaţie cu pietre şi cristale. Parfumurile sale sunt extrem de luxoase, delicate şi dedicate unui stil de viaţă tineresc. Printre vedetele nelipsite de la defilările de modă Armani se numără Robert de Niro, Spike Lee, Martin Scorsese, Sophia Loren.

„Caută un job care-ţi place şi nu va trebui să munceşti toată viaţa ta”


Dincolo de marele său succes, Armani a rămas modest cât priveşte eforturile sale în materie de modă: „Îmi place ideea că am construit acest imperiu al frumuseţii, dar îmi place să mă gândesc la mine ca la băiatul de la grajduri”, mărturisea el pentru „WWD”. De zeci de ani, Armani se bucură de o longevitate a succesului în branşă pe care unii au comparat-o cu cea a lui Coco Chanel sau Yves Saint Laurent. Un jurnalist de la „The New York Times” nota despre Armani că este „este aproape prezidenţial – înţelept, senin şi confortabil în rolul său de eminenţă cenuşie a modei din Milano”.

Colecţiile vestimentare stilate şi moderne ale lui Giorgio Armani au uimit lumea modei şi au fost pe placul multor staruri ale cinematografiei, şi nu numai. Costumele Armani sunt astăzi un simbol al bunului gust şi în mediul de afaceri, stilul fiind adoptat de mulţi dintre antreprenorii de succes. Designerul italian este un autentic creator de tendinţe şi un împătimit de muncă. Obişnuia să spună: „Caută un job care-ţi place şi nu va trebui să munceşti toată viaţa ta”. Lui i-a reuşit.

Sursa : http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/giorgio-armani-eminen-cenu-ie-modei-milano

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu