miercuri, 23 noiembrie 2016

Istoria motocicletei


După apariţia, în jurul anului 1860, a motorului cu abur şi a bicicletei, era inevitabil ca cineva să unească aceste invenţii pentru a produce prima motocicletă cu motor cu abur. De fapt, acest obiectiv a fost realizat în ultimii ani ai acelui deceniu de mai mulţi inventatori din diferite tări. Însă datorită faptului că cel mai funcţional model a fost realizat în Franţa, se consideră că motocicleta ar fi apărut în această ţară. Două decenii mai târziu şi-au făcut apariţia motociclete pe benzină, care foloseau principii inginereşti valabile şi în prezent.


Într-un interval relativ scurt, cilindrii puternici, schimbătoarele de viteză şi manete de control ale accelerării şi frânării au permis distanţarea tehnologiei timpurii a motocicletelor de cea a automobilului. În schimb, nu după mult timp, confortul şi statutul de a fi proprietar al unui automobil au prevalat, motocicletei atribuindu-i-se un rol minor, mai degrabă sportiv, în cadrul societăţii.

Totuşi, motoarele au trecut printr-o perioada de renaştere la sfârşitul anilor ‘70. Ca urmare a neaşteptatei reduceri a rezervelor mondiale de combustibil, principala lor calitate economică, reprezentată de consumul specific redus, le-a propulsat pe piaţa mondială într-un număr fără precedent. Multe modele erau însă motorete, hibrizi moderni rezultaţi din combinarea motocicletei cu bicicleta, vehicule ce i-ar fi încântat cu siguranţă pe pionerii bicicletelor.

Sursa : https://istoriiregasite.wordpress.com/2010/04/02/inventii-in-istorie-motocicleta/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu